O mnie

Karolina
Słupsk, Pomorskie, Poland
Wyświetl mój pełny profil

Janka

Janka

Obserwatorzy

Tu zaglądam

Obsługiwane przez usługę Blogger.
wtorek, 28 czerwca 2011

Lawendowe świeczniki - krok po kroku


Wykonanie takich świeczników jest bardzo proste. Można ozdobić w taki sam sposób inne przedmioty (w moim przypadku skrzyneczka) i stworzyć sobie np. ogrodowy zestaw. ;D
Zapraszam do zabawy :)
Należy przygotować:
Drewniane świeczniki
Bejcę w kolorze grab lub białą
Farba akrylowa szara
Serwetka z motywem lawendy (lub inna)
Klej do decoupage
Lakier - w tym przypadku matowy
Szeroki pędzel malarski, pędzle płaskie do klejenia i lakierowania. 
Nożyczki

Świeczniki przecieramy papierem ściernym i dwukrotnie malujemy je bejcą. (Może być tylko raz, jeśli chcemy jaśniejszy odcień) i pozostawiamy do wyschnięcia.
Do pocieniowania kantów, używamy szerokiego pędzla. Maczamy go w niewielkiej ilości szarej farby akrylowej i nadmiar jej wycieramy w gazetę. Gdy na gazecie pędzel nie pozostawia ciemnych i dużych śladów, możemy przystąpić do cieniowania. Delikatnymi ruchami "omiatamy" miejsca, które chcemy przyciemnić. Pamiętajcie, że lepiej jest gdy pędzel jest prawie suchy, bo pozostawia po sobie jedynie mgiełkę szarości. Miejsca, które chcemy przyciemnić musimy przetrzeć kilka razy. Dobrze raz przećwiczyć na kartce papieru, żeby to opanować.

Pozostawiamy do wyschnięcia. I przystępujemy do wycinania wybranych motywów z serwetek. 

Naklejamy serwetkę (koniecznie pamiętaj o rozwarstwieniu serwetki i użyciu jedynie jej wierzchniej warstwy) 
Potrzebne nam będą do tego: płaski pędzel o miękkim włosiu (aby zniwelować uszkodzenie serwetki i pozbyć się pęcherzyków powietrza), oraz klej do decoupage. Pozostawiamy do wyschnięcia. 


Gdy praca wyschnie, możemy przystąpić do lakierowania. Ilość warstw lakieru jest uzależniona od grubości naklejonego papieru lub serwetek. Pamiętaj, że różnica naklejonego motywu na powierzchni powinna być niewyczuwalna pod palcem. Pozostawiamy do wyschnięcia.


Pozdrawiam Was ciepło i czekam na opinie  :)

21 komentarze:

Mysia pisze...

Świetny i przejrzysty kursik ;o) Dzięki ;o)

Lusiaczka Papierowa Czarodziejka pisze...

Dziekuję za odwiedziny na blogu! Kursik przystępny i jeszcze mój ulubiony lawendowy motyw... Bajka :-) pozdrawiam ciepło

Aldona pisze...

Dziękuję dziękuję, już troszkę rozjaśniło mi się w głowie. gdy tylko znajdę chwilkę robię zakupy i zabieram się za decu. A Ciebie jako pierwszą poinformuję o moich zmaganiach. Ściskam i pozdrawiam :)

Iskierka pisze...

Rewelacyjny kursik :)

ewkiki pisze...

Super! Porad praktycznych nigdy dość :)

Kasia pisze...

super kursik :)

ComoLaLuz pisze...

Jak dla mnie zrobiłaś rewelacyjny kurs:) Ja jestem zielona jeśli chodzi decupage.. a dzięki Tobie już zaczynam coś czaić ;) więc przydał się przydał...:)
Pozdrawiam i zapraszam na moje Candy :)
Nie mam co prawda serwetek do wylosowania ale może coś się przyda:)
http://projektowniaogrodowa.blogspot.com/

allbymyself pisze...

Dzięki wielkie za info na maila...Twoja rada jest wręcz bezcenna:D A i kursik niczego sobie...bardzo przejrzysty. Pozdrawiam cieplutko.

Rosy pisze...

hola... me ha gustado mucho tu blog... los portavelas son muy bonitos... un saludo ...

Magdalena pisze...

Śliczniutkie :-)

Galeria Miau pisze...

Dzięki za prosty a skuteczny sposób na przyciemnienie brzegów ;o) efekt uroczy! czekam na instrukcję bielenia drewna ;o) pozdrawiam

Unknown pisze...

Fajny blog. Ciekawe prace. Pozdrawiam:)

Unknown pisze...

Z przyciemnianiem zawsze miałam problem! Dziękuje za cenne wskazówki, może teraz będzie lepiej!:)
Pozdrawiam , Just

Anonimowy pisze...

jakiej firmy użyłaś lakieru?

Unknown pisze...

jeeej super to wyszło:) ja mam przed sobą decoupage szkatuły, 4 wielkich szaf,ramy od obrazu... i wymieniać tak można:P piekne!

Anonimowy pisze...

Czy zamiast bejcy można użyć farby?

Unknown pisze...

Śliczne cieniowania! Muszę wypróbować :) przy okazji zapraszam na mojego w poszukiwaniu inspiracji :)

Bonnemort pisze...

świetne też ostatnio mnie to wciągneło, tylko kupuję i robię :)

Julia Matyjewicz pisze...

Mi kursik bardzo się przyda :) Nie miałam pojęcia, że zrobienie takich cieniowań jest tak proste. Rób więcej kursików a na pewno wiele dziewczyn skorzysta nie tylko ja.

Anonimowy pisze...

Bardzo inspirujące :)

Unknown pisze...

Did you know there is a 12 word sentence you can tell your partner... that will trigger intense emotions of love and impulsive attractiveness for you deep within his chest?

That's because deep inside these 12 words is a "secret signal" that triggers a man's impulse to love, look after and protect you with all his heart...

12 Words That Fuel A Man's Desire Instinct

This impulse is so built-in to a man's mind that it will drive him to work better than ever before to make your relationship the best part of both of your lives.

Matter of fact, triggering this all-powerful impulse is so important to having the best ever relationship with your man that the second you send your man a "Secret Signal"...

...You will immediately find him expose his soul and heart for you in a way he never experienced before and he'll recognize you as the one and only woman in the universe who has ever truly appealed to him.

Prześlij komentarz